kaires_puses_index
 
 
  
  

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Prisijungimas gyventojams
Prisijungimas

Prisijungimas Gyventojams

Atsakingas ir saugus poilsis gamtoje

Pramogos ir poilsis gamtoje po darbingos savaitės leidžia atsigauti ne tik suaugusiems, bet ir vaikams, kuriems šis laikotarpis atneša taip lauktas vasaros atostogas. Deja, bet smagiai leidžiant laiką pasitaiko ir nelaimingų atsitikimų, kuriuos raginame numatyti ir džiaugtis vasara būnant budriems ir atsakingiems, laikantis visų reikalingų atsargumo priemonių, ypatingai esant šalia vandens telkinių.      


Remiantis pasaulinės sveikatos organizacijos 2010–2015 m. duomenimis, procentaliai Lietuvai tenkantis skęstančių asmenų skaičius išlieka vienas iš didžiausių tarp Europos valstybių. Kaimyninėse Baltijos valstybėse šis skaičius yra žemesnis. Nuskendimų priežastys yra įvairios, tačiau daugiausiai žmonių nuskendo maudantis atviruose vandens telkiniuose. Ši problema ypatingai aktuali dažnai neįvertinančių savo pajėgumų nepilnamečių atveju, kurie palikti be priežiūros arba taip išreiškiantys savo nepriklausomybę, nepaiso saugaus elgesio vandenyje taisyklių ir maudosi jiems pavojingose vietose. Tokiais atvejais laiku nesureagavus nelaimei įvykti užtenka vos kelių sekundžių. Deja, bet ir suaugę žmonės irgi dažnai tinkamai neįvertina galimo pavojaus ir elgiasi neatsakingai.

 

Tam, kad maudynės vandens telkiniuose būtų saugios ir netūrėtų neigiamų pasekmių, rekomenduojama:

  • Nepalikti prie vandens be priežiūros mažamečių vaikų;
  • Nestovėti ir nežaisti ten, kur galima netikėtai įkristi į vandenį;
  • Nesimaudyti nežinomose, nuošaliose vietose, kur nėra budinčiojo gelbėtojo ar prižiūrinčio asmens;
  • Neplaukti už plūdurų, nors ir esate geras plaukikas;
  • Nešokinėti į vandenį nežinomoje vietoje, jūs galite susižaloti atsitrenkę į dugne esančius daiktus;
  • Nesimaudyti iškart po valgio, išgėrus alkoholinių gėrimų;
  • Nesimaudyti esant tamsios paros metui ar žemesnei nei 14º C vandens temperatūrai;
  • Negalima plaukti į laivų farvaterį arba artintis prie praplaukiančių laivų. Jus gali įtraukti po laivo sraigtais;
  • Artėjant audrai ar perkūnijai laikytis kuo toliau nuo vandens telkinių;
  • Neplaukioti ant pripučiamų čiužinių, padangų kamerų, savadarbių plaustų ar kitų priemonių;
  • Ypač pavojinga išdykauti valtyje, vaikščioti joje, ją supti, nes valtis gali apvirsti;
  • Jeigu pradėjote skęsti, pasistenkite įkvėpti kuo daugiau oro, o dėmesį į save atkreipkite mojuodami rankomis;
  • Pamatę skęstantį žmogų, šaukdami mėginkite atkreipti aplinkinių dėmesį ir iškvieskite gelbėjimo tarnybas tel. 112. Po to įsitikinkite ar šalia nėra kokios nors gelbėjimo (gelbėjimo rato, valties ir kt.) arba parankinės priemonės, kuri neskęsta (kamuolio, čiužinio ir t. t.);
  • Jeigu įmanoma, pamėginkite pasiekti skęstantįjį ranka, lazda, stora medžio šaka arba numeskite jam virvę;
  • Jeigu šalia nieko daugiau nėra, pamėginkite gelbėti skęstantį priplaukę prie jo su kokia nors plaukiojimo priemone (valtimi, vandens dviračiu), gelbėjimo ar parankine priemone, kuri neskęsta ir paduoti ją skęstančiajam per saugų atstumą, kad jis negalėtų jūsų sugriebti;
  • Įsidėmėkite, jog gelbėti skęstantį gali tik geras plaukikas, kuris išmano gelbėjimo būdus ir moka tai atlikti praktiškai.

Siekiant išvengti nemalonių pojūčių po saulės vonių, rekomenduojama:

  • Kiekvieną kartą prieš besideginant saulėje naudoti apsauginį kremą nuo saulės;
  • Deginimosi saulėje trukmė neturėtų viršyti 10-15 minučių;
  • Saulėje patartina būti tik iki vidurdienio arba tik po 15 valandos;
  • Kaitriomis dienomis nepamirškite gerti daug skysčių, kad išvengti dehidratacijos;
  • Dėvėkite saulės akinius bei nepamirškite galvos apdangalo.

Einant iškylauti ar lankantis miškingose vietovėse patartina:

  • Saugotis nuo erkių, kurių aktyvumas pasireškia gegužės – birželio ir rugpjūčio – rugsėjo mėnesiais;
  • Būnant miške apsirengti ilgomis rankovėmis ir ilgomis kelnėmis, apsiauti batus su aukštais aulais, užsidėti kepuraitę arba galvą apsirišti skarele;
  • Grįžus namo apsižiūrėti ir įsitikinti ar nėra erkių;
  • Erkių būtina saugotis ir parkuose, soduose, žaliose zonose;
  • Būnant dažnai gamtoje rekomenduojama pasiskiepyti nuo erkinio encefalito.

Raginame vasara mėgautis atsakingai bei saugiai!

Shadow up
incorrect array size: 1