*alt_site_homepage_image*

Aktuali informacija apie šalyje teikiamą pacientų pavėžėjimo paslaugą

decoration

Nuo 2024-ųjų liepos pacientų pavėžėjimo paslauga tapo prieinama visos Lietuvos gyventojams. Pacientai, kurie dėl sveikatos būklės arba socialinių, ekonominių priežasčių negali savarankiškai nuvykti į gydymo įstaigą, paskambinę telefonu 1808 gali užsisakyti pavėžėjimo paslaugą iš namų į gydymo įstaigą ir atgal.

Kam skirta pavėžėjimo paslauga?

Pavėžėjimo paslauga yra skirta gyventojams, kuriems:

  • nustatytas 55 procentų ar mažesnis dalyvumo lygis, ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;
  • nustatytas neįgalumo lygis, ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;
  • 75 metai ar daugiau ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;
  • pavėžėjimo paslauga yra reikalinga dėl sveikatos būklės.

Kokiais atvejais galima pasinaudoti pavėžėjimo paslauga?

  • Kai vykstama į gydymo įstaigą gauti planinių specializuotų ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų;
  • kai vykstama į gydymo įstaigą gauti planinių asmens sveikatos priežiūros dienos paslaugų (dienos chirurgija, dienos stacionaras);
  • kai vykstama į gydymo įstaigą gauti planinių ambulatorinių reabilitacijos paslaugų (medicininė, vaikų raidos sutrikimų ankstyvoji reabilitacija);
  • kai vykstama į gydymo įstaigą gauti planinių hemodializės paslaugų (įskaitant pacientus, gydomus stacionarinės slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas teikiančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose);
  • kai vykstama planiniam stacionariniam gydymui ir (ar) po jo į gyvenamąją vietą;
  • kai vykstama į gydymo įstaigą dėl organo (-ų) transplantacijos;
  • kai grįžtama iš aktyviojo gydymo stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus į gyvenamąją vietą po to, kai greitosios medicinos pagalbos budinčios brigados atvežtam arba savarankiškai atvykusiam pacientui suteikiamos skubiosios medicinos pagalbos paslaugos.

Pavėžėjimas skirstomas į dvi rūšis: nespecializuotą ir specializuotą. Specializuoto pavėžėjimo metu dalyvauja medicininį išsilavinimą turintis asmuo. Tai reiškia, kad pavėžėjimo paslauga teikiama greitosios medicinos pagalbos automobiliu, jo metu yra stebima paciento būklė. Nespecializuoto pavėžėjimo metu medikas pacientų nelydi.

Kaip užsisakyti pavėžėjimą?

Turėdamas aktyvų siuntimą ir užsiregistravęs vizitui pas sveikatos priežiūros specialistą, pacientas gali skambinti į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808 ir užsakyti pavėžėjimo paslaugą. Skambinti šiuo numeriu galima visą parą, visomis savaitės dienomis. Linijos operatorius, patikrinęs, ar pacientas turi teisę gauti paslaugą, skiria jo poreikius atitinkančią transporto priemonę, suderina pavėžėjimo laiką.

Pavėžėjimo paslauga yra planinė, ją užsakyti rekomenduojama ne anksčiau kaip prieš mėnesį ir ne vėliau nei prieš dvi darbo dienas.

Užsakyti pavėžėjimo paslaugą gali ne tik pats pacientas, bet ir jį lydintis asmuo, socialinis darbuotojas, šeimos narys, sveikatos priežiūros specialistas ar kitas žmogus. Kartu su pacientu užsakytu transportu gali vykti ir jį lydintis asmuo ar net šuo vedlys.

Daugiau informacijos apie pavėžėjimo paslaugą rasite čia: https://1808.lt/


Svarbu! Dėl savivaldybės lygmeniu vykdomos pacientų pavėžėjimo į hemodializės procedūras paslaugos

Primename, kad savivaldybių lygmens nespecializuotam pavėžėjimui priskiriamas tik pacientų pavėžėjimas į hemodializės procedūras. Vilniaus rajono savivaldybėje hemodializuojamų pacientų pavėžėjimą organizuoja BĮ Vilniaus rajono socialinių paslaugų centras (Bažnyčios g. 21, Nemenčinės m., tel. +370 5 215 3447, el. p. info@vrspc.lt). Visais kitais atvejais pavėžėjimas bus priskiriamas valstybės lygmeniui, kuomet registracija ir konsultacijos pacientų pavėžėjimo klausimais vyksta tel. 1808.

Parengta pagal VRSA ir Sveikatos apsaugos ministerijos informaciją


Įvertinkite naujieną