*alt_site_homepage_image*

Nuo legendų iki lazerio: skaitmeninio raštingumo savaitė Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijoje

decoration

Lapkričio 25-29 dienomis Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijoje susibūrė Nordplus Junior projekto „Alice in Digi-land“ („Alisa Skaitmeninėje šalyje“), kurio tikslas – tobulinti jaunimo skaitmenines kompetencijas ir ugdyti medijų raštingumą, projekto dalyviai – tai mokiniai ir mokytojai iš Estijos, Norvegijos bei Nemenčinės K. Parčevskio gimnazijos mokiniai.

Projekto savaitės metu mokiniai pristatė savo kūrybą – vaizdo filmukus apie mokyklas, interneto pavojus ir būdus, kaip jų išvengti. Norėdami skatinti interneto saugumą tarp jaunimo, dalyviai sukūrė interaktyvų žaidimą, antrasis sukurtas žaidimas lavins paauglių fotografijos įgūdžius bei supažindins juos su svarbiais teisiniais aspektais, kuriuos būtina žinoti fotografuojant. Projekto dalyviai ne tik patys gilino žinias, bet ir surengė penkias kūrybines dirbtuves, kuriose dalyvavo 5–9 klasių mokiniai. Užsiėmimo metu buvo mokyta, kaip apsisaugoti nuo kibernetinių grėsmių: internetinių patyčių, apgavysčių ar netikrų draugų.

Mokiniai tyrinėjo, kaip žinios buvo perduodamos praeityje ir dabar. Lankydami istorines vietas Vilniuje, jie sužinojo, kad praeityje informacija sklisdavo laiškais, metraščiais, šauklių pagalba ar net bažnyčių varpais, kurie pranešdavo apie svarbius įvykius – karus, epidemijas ar karūnavimą. Gedimino bokšte mūsų mokiniai užsienio svečiams papasakojo legendą apie Gedimino pilies atsiradimą ir aptarė valstybės simbolius, atskleidė gotikos architektūros simboliką, pavyzdžiui, Šv. Onos bažnyčios stilius turėjo skatinti baimę prieš Dievą.

Norėdami suprasti šiuolaikinių medijų veikimą, mokiniai apsilankė TVP Wilno studijoje Lenkų kultūros namuose. Dėkojame žinių vedėjui ir viešųjų ryšių specialistui Lukui Čunkevič už įdomią ekskursiją, kurios metu mokiniai pamatė, kaip gimsta vaizdo reportažai, sužinojo apie čia dirbančių žmonių profesijas. O kaip gi atskirti tikrąsias žinias nuo melagienų? Į šį klausimą atsakė Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto lektorius Liutauras Ulevičius, kuris pravedė paskaitą apie dezinformaciją šiuolaikiniame pasaulyje.

Vilniaus centre mokiniai atliko nedidelį tyrimą apie reklamų tipų skirtumus – analizavo komercines ir socialines reklamas, jų tikslines auditorijas bei žinutes. Be to, gimnazijos mokiniai tiek Vilniuje, tiek Nemenčinėje pasimatavo gidų vaidmenį, dalindamiesi žiniomis apie lankomas vietas. Vilniuas r. Etnografijos muziejuje mokiniai dalyvavo skaitmeniniame žaidime Medija detektyvai, ieškojo eksponatų, susijusių su žiniomis bei turėjo kūrybiškai paaiškinti jų ryšį. Kūrybiškumas atsispindėjo ir dekoruojant marškinėlius – kiekvienas galėjo sukurti unikalų „Alice in Digi-land“ projekto logotipą.

Projekto veiklos apėmė ir šiuolaikinių technologijų taikymą. Mokiniai dalyvavo robotikos dirbtuvėse, kurias vedė gimnazijos Robotikos klubo nariai, G2 klasės mokiniai (vadovaujami informatikos mokytojo Mariuš Tumaš), lankėsi lazerių dirbtuvėse, stebėjo kaip gaminami projekto logotipai (vadovaujant gimnazijos technikui Tomui Misiūnui), dalyvavo virtualios realybės užsiėmimuose, kur sužinojo, kaip VR technologijos padeda valdyti emocijas. Dirbtuves vedė G3 kl. mokinys Adam Juchnevič ir Vilniaus rajono Pedagoginės Psichologinės Tarnybos vadovas Roman Juchnevič, kuriems esame nuoširdžiai dėkingi.

Dėkojame visiems, prisidėjusiems prie šios projekto savaitės įgyvendinimo – anglų kalbos mokytojoms Sabinai Gvozdovič ir Jelenai Tuminskai, lietuvių kalbos mokytojai Jūratei Krylovičienei, inžinieriui Antonui Lisičkinui, projekto dalyvių šeimoms, administracijai bei visai Konstanto Parčevskio bendruomenei už projekto palaikymą.

Kviečiame aplankyti mūsų „YouTube“ kanalą – Nordplus Junior Alice in Digiland , kuriame rasite mokinių sukurtus filmus apie interneto saugumą.

Projekto koordinatorė
Inesa Rusecka

Nuotraukos: Anton Lisičkin ir projekto dalyviai.


Šis projektas finansuojamas remiant Šiaurės ministrų tarybos mobilumo ir tinklo programos Nordplus. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Šiaurės ministrų taryba negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.


Įvertinkite naujieną