*alt_site_homepage_image*

Tarpinstitucinis bendradarbiavimas: projekto „EDU STEAM“ veikla „Kriminalinio įvykio tyrimas“

decoration

STEAM ugdymo srityje sąveikauja gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, informatikos, kūrybinių veiklų ir matematikos mokslų elementai. Šio metodo tikslas – įgyvendinant bendrųjų programų ugdymo turinį, pagyvinti ir aktualizuoti ugdymo procesą, suteikti galimybę mokiniams patirti ir kurti.  STEAM – tai tyrinėjantis, interaktyvus, tarpdisciplininis, dialogiškas, mokantis spręsti gyvenimiškas problemas mokymo metodas. Projekte „EDU STEAM“ dalyvauja keturių Vilniaus rajono gimnazijų (Paberžės „Verdenės“, Marijampolio Meilės Lukšienės, Pagirių ir  Rudaminos „Ryto“) 7-8 klasių mokiniai ir mokytojai.

Lapkričio 26 dieną Paberžės „Verdenės“ gimnazijoje vyko „EDU STEAM“ projekto veikla „Kriminalinio įvykio tyrimas“. Vienu metu vyko biologijos, fizikos, chemijos, matematikos, informatikos bei technologijų dalykų integruotos veikos, buvo ugdomos šių dalykų  skaitmeninės, komunikavimo, kūrybiškumo, pažinimo kompetencijos. Veiklose dalyvavo šių gimnazijų 7-8 klasių mokiniai.

Projekto veiklos prasidėjo nuo kriminalinio įvykio simuliacijos ir įtariamųjų nustatymo. Mokiniai turėjo surinkti įkalčius nusikaltimo vietoje. Įkalčiai buvo tiriami biologijos, fizikos, chemijos dalykų veiklų metu. Mokiniai susipažino su didinamaisiais prietaisais, jų veikimu bei atliko praktines veiklas: tyrė įvykio vietoje paliktus pirštų atspaudus, rastus plaukus, nustatė, kokia rašymo priemone buvo parašytas įvykio vietoje rastas išpirkos reikalaujantis raštelis, aiškinosi, kaip tyrėjams gali pasitarnauti nusikaltimo vietoje pamestas batas. Mokiniai turėjo galimybę patyrinėti mikrobiologinius mėginius, kurie buvo paimti nuo bato, ir įsitikinti, kiek daug nusikaltimo įrodymų galima rasti ant šio įkalčio, taip pat ir ypatingos medžiagos – DNR.  Naudodami modelius, remdamiesi jau turimomis žiniomis, mokiniai išnagrinėjo DNR sandaros ypatumus ir išskirtinę jos reikšmę kiekvienam organizmui, ir patys pagamino šį gamtos stebuklą. Šiam procesui prireikė matematikos ir technologijų žinių.  Mokiniai sužinojo, kas yra simetrija ir kaip ji atsispindi dviguboje DNR spiralėje. Jie tyrinėjo, kodėl ši pasikartojanti struktūra yra būtina genetinei informacijai perduoti. Matematikos žinios taip pat buvo svarbi proceso dalis – mokiniai pritaikė kampų matavimo ir skaičiavimo įgūdžius, kad sukurtų simetrišką DNR modelį. Naudodamiesi matlankiais bei tiksliai pažymėję taškus ant cilindro, mokiniai sukūrė taisyklingą spiralės struktūrą. Praktinės dalies metu jie iš šiaudelių suformavo dvigubą spiralę, o spalvotais karoliukais pažymėjo DNR azotinių bazių komplementarias  poras. Kūrybinis darbas parodė, kaip įvairių dalykų – biologijos, matematikos ir technologijų – žinios gali būti susietos į vientisą ir įkvepiančią veiklą. Pagamintus modelius mokiniai parsivežė į savo ugdymo įstaigas. Tikimės, kad STEAM veiklos buvo mokiniams patrauklios, įdomios, motyvuojančios ir žadinančios smalsumą.

Projekto veiklas kūrė ir vykdė  fizikos ir informatikos vyresnysis mokytojas Viktoras Martyncevas, biologijos mokytoja metodininkė Regina Stankevičienė, matematikos mokytoja Fortunata Stankevič, technologijų mokytojos Julija Sevrusevičienė ir Kristina Simanavičiūtė. Projektą koordinavo gimnazijos direktorė Violeta Dapkevičienė, direktoriaus pavaduotojos ugdymui Marijana Prusakaitė-Semionova ir Violeta Kaziūnienė. Dėkojame administracijai už sudarytas puikias sąlygas šioms veikloms vykdyti.

 

Biologijos mokytoja metodininkė Regina Stankevičienė


Įvertinkite naujieną