*alt_site_homepage_image*

STREAM ugdymo stovykla „Aplinkosauginiai tyrimai“

decoration

2025 m. lapkričio 4–7 d. Vilniaus rajono Rudaminos Ferdinando Ruščico ir Nemenčinės Gedimino gimnazijų 5–8 klasių mokiniai dalyvavo „STREAM“ ugdymo stovykloje „Aplinkosauginiai tyrimai“, kurios veiklos buvo įgyvendinamos pagal programos „Tūkstantmečio mokyklos” II projekto pažangos planą kartu su UAB „Eurointegracijos projektai“ lektoriais.

Stovyklaudami mokiniai ne tik gilino teorines žinias, bet ir kūrė laivus‑robotus vandens monitoringo užduotims. Įgyvendindami praktinę tyrimų dalį prie Gėlos ežero, jie valdomaisiais pulteliais navigavo robotus ir rinko duomenis apie vandens temperatūrą, ištirpusią deguonį, pH bei amonio jonų koncentraciją.

Surinkę duomenis, komandos pristatė rezultatus, aptarė matavimus ir pateikė vizualizacijas – grafikus ir žemėlapius, kuriuose rodikliai siejami su konkrečiomis vietovėmis ir laiko momentais. Mokytojai su mokiniais aptarė, kaip duomenys gali padėti identifikuoti stebėjimo poreikius ir įdiegti technologinius sprendimus siekiant geriau apsaugoti vietinius vandens telkinius.

Ši stovykla sėkmingai demonstravo, kaip „STEAM“ metodika ugdo ne tik inžinerinius ir gamtos mokslų įgūdžius, bet ir kritinį mąstymą bei komandinį darbą sprendžiant aplinkosaugos iššūkius.

Tekstas ir nuotraukos: Božena Šarinska

 

Kartu su @Tūkstantmečio mokyklos. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ projektą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.


Įvertinkite naujieną