Informuojame apie projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ eigą Vilniaus rajone 2024–2025 mokslo metų laikotarpiu. Ši strateginė švietimo iniciatyva siekia sukurti modernią, įtraukiančią, tvarią ir inovatyvią mokymosi aplinką, atitinkančią Europos Sąjungos švietimo politikos prioritetus bei ilgalaikės kompetencijų plėtros tikslus.
Projekto veiklos neapsiriboja trumpalaikiais rezultatais – jos kuria sistemines sąlygas inovacijų diegimui, kūrybiškumo, įtraukiojo ir kultūrinio ugdymo stiprinimui, skatina lyderystės gebėjimų formavimą bei integruotą STEAM kompetencijų ugdymą, taip pat formuoja sistemines sąlygas mokinių kompetencijų stiprinimui. Tūkstantmečio mokyklos projekto įgyvendinimo darbo grupės nariai atlieka reikšmingą organizacinį ir koordinacinį darbą, užtikrindami nuoseklų projekto įgyvendinimą, skaidrumą ir nuolatinę veiklų atitiktį numatytiems rodikliams, tikslams ir uždaviniams.
Projekto įgyvendinimo eiga ir pasiekimai (dauguma iniciatyvų dar vyksta):
Numatyti projekto veiklos remiasi pažangiausiomis šiuolaikinėmis ugdymo praktikomis ir sistemingai diegia STEAM, kultūrinio, socialinio ir įtraukiojo ugdymo iniciatyvas, užtikrinant, kad įtraukiojo ugdymo iniciatyvos būtų nuosekliai įgyvendinamos. Šios iniciatyvos apima individualizuotą pagalbą, įvairių mokinių poreikių atitinkančias ugdymo strategijas, įtraukias diskusijas, komandinį darbą ir lygių galimybių skatinimą (įtraukioji ugdymas / lyderystė). Siekiama, kad įgyvendinant numatytas Pažangos plane veiklas atsiskleistų mokinių kūrybiškumas, kritinis mąstymas ir technologinės kompetencijos (STEAM), nuosekliai stiprėtų, tuo pat metu aktyviai vykdant mentorystės, bendradarbiavimo ir projektinio mokymosi veiklas (lyderystė).
Tvarus ir modernus infrastruktūros atnaujinimas užtikrins, kad mokyklų fizinės ir technologinės erdvės modernizuojamos nuosekliai, integruojamos naujos technologijos ir ugdymo priemonės, kurios skatina tvarų, efektyvų ir įtraukų mokymąsi (įtraukioji ugdymas / kultūrinis ugdymas). Veiklos dar vyksta, tačiau jau pastebima žymi pažanga – mokyklų bendruomenės gali naudotis saugiomis, patogiomis ir moderniomis erdvėmis, sudarančiomis palankias sąlygas inovacijoms ir įtraukiam ugdymui.
Neformaliojo ugdymo ir kūrybiškumo plėtra skatina mokinių fizinį aktyvumą, socialinį bendradarbiavimą bei meninių ir STEAM gebėjimų ugdymą (STEAM / kultūrinis ugdymas / įtraukioji ugdymas). Šios iniciatyvos dar vykdomos, o jų poveikis nuolat vertinamas, siekiant užtikrinti, kad mokiniai įgytų kompetencijas, reikalingas sėkmingam veikimui globalioje ir skaitmeninėmis technologijomis grindžiamoje aplinkoje.
Skaitmenizavimo ir technologinių priemonių taikymas ugdymo procese suteikia galimybę mokiniams, pedagogams ir bendruomenei prisitaikyti prie besikeičiančių ugdymo procesų (STEAM / įtraukioji ugdymas / lyderystė). Nors veiklos dar tęsiamos, jau matomi reikšmingi rezultatai: mokymosi procesas tampa interaktyvesnis, labiau personalizuotas ir prieinamas visiems bendruomenės nariams.
Efektyvus valdymas ir pažangos stebėsena. TŪM grupės komanda užtikrina nuoseklų ir skaidrų projekto įgyvendinimą, atsižvelgiant į numatytus rodiklius, terminus ir ESFA reikalavimus. Nuolatinė numatytų „Pažangos plane“ veiklų stebėsena, grindžiama Vilniaus rajono rodikliais, suteikia galimybę operatyviai identifikuoti iškilusius iššūkius ir užtikrinti, kad kiekviena iniciatyva būtų nukreipta į numatytų rezultatų pasiekimą.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ veiklos žymiai prisideda prie ilgalaikės švietimo kokybės stiprinimo Vilniaus rajone. Projektas tęsiamas, jo numatoma pabaiga – 2026 m. balandžio 30 d., o visų veiklų metu nuosekliai stebimi Vilniaus rajono rodikliai, leidžiantys vertinti pažangą ir numatytų tikslų pasiekimą. Nors daug iniciatyvų dar įgyvendinamos, jų poveikis jau aiškiai matomas: sukuriamos palankios sąlygos mokinių kompetencijų ugdymui, kūrybiškumo plėtrai, technologinių sprendimų integracijai bei įtraukios, modernios mokymosi aplinkos formavimui. Projekto eiga atspindi Europos Sąjungos vertybes – inovacijas, tvarumą, lygybę ir tarptautiškumą, rodydama pavyzdį, kaip strategiškai valdomos švietimo iniciatyvos gali generuoti ilgalaikę pridėtinę vertę vietos bendruomenėms.
Prezentacija: Tūkstantmečio mokyklos II įgyvendinimas Vilniaus rajone – 2024–2025 m. veiklos apžvalga
Janina Klimaševska, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos
Švietimo skyriaus vyr. specialistė, TŪM projekto koordinatorė