*alt_site_homepage_image*

Vilniaus r. Rukainių gimnazijos I G-IV G kl. mokinių išvyka į Klaipėdą (pagal programos Erasmus+ projektą)

decoration

Vėjuotą, bet saulėtą balandžio 1-osios rytą Vilniaus r. Rukainių gimnazijos IG-IVG kl. mokiniai, lydimi gimnazijos pavaduotojos ugdymui Danutės Boroško, socialinės pedagogės Jovitos Bliznikės, istorijos mokytojos Rasos Jachimovičienės, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų Lilijos Jeremejevos, Alinos Juckevič, fizinio ugdymo mokytojos Kristinos Baliuto, vyko į Klaipėdą. Šios kelionės tikslas buvo ne tik aplankyti trečią pagal dydį Lietuvos miestą ir šalies uostamiestį, bet ir padėti mokiniams pažinti įvairias užimtumo sritis, profesijų ypatumus ir karjeros galimybes realioje darbo aplinkoje, taip pat leisti mokiniams pasimatuoti profesiją realioje darbo vietoje. Be to, mokykla dalyvauja programos Erasmus+ projekte „Instruction – Upskilling school teachers for education-work transition“, kurio tikslas – pritaikyti sukurtą modelį (the New Tutoring Model) ir palengvinti mokinių perėjimą iš mokyklos į darbo rinkos pasaulį.

Pirmiausia gimnazistai lankėsi Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje. Tai vienintelė aukštoji mokykla Lietuvoje, kuri ruošia jūrines specialybes. Mokiniai buvo supažindinti su studijomis Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje, paaiškinta, kuo ši profesija darbo rinkoje paklausi ir, kad gerai apmokama. Gimnazistai turėjo galimybę pakalbinti besimokančius jūrinių profesijų studentus, būsimus laivo kapitonus, pamatyti mokymo centrus. Jūrinių profesijų studentai papasakojo, kuo ypatingos laivo laivavedžio, mechaniko, elektromechaniko, laivo agento, jūrų transporto logistikos, krovinių ekspeditoriaus profesijos. Mokiniai susipažino su išgyvenimo jūroje bei laivo gesinimo ypatumais, išbandė laivo valdymo treniruoklį bei įvairius mechanizmus. Didžiausio susidomėjimo sulaukė jūrininkų mokymo centras bei simuliatorius – laivo valdymo kabinetas. Kiekvienas drąsuolis turėjo galimybę pastovėti prie nedidelio locmanų katerio vairo ir vesti laivą Klaipėdos uosto akvatorija.

Išvykos metu mokiniai lankėsi ir Klaipėdos picerijoje Pipita, kurioje buvo supažindinti su barmeno, padavėjo, picų kepėjo, virėjo profesijomis. Gimnazistai sužinojo, kaip ruošti gėrimus, kokteilius, šaltuosius ir karštuosius užkandžius bei juos patiekti, kaip iškepti skanias picas. Mokiniai picerijoje ne tik susipažino su profesijomis, bet ir skaniai papietavo.

Toliau kelionė buvo tęsiama Lietuvos Jūrų muziejuje, kuris įsikūręs šiauriausiame Kuršių nerijos taške – Kopgalyje, kur baigiasi 98 kilometrų ilgio Kuršių nerijos pusiasalis ir atsiveria Klaipėdos uosto vartai. Taigi visi išvykos dalyviai keltu kėlėsi į Smiltynę, vos spėdami dairytis į visas puses: vienoje pusėje žvilgsnį traukė jūroje stovintys įvairaus dydžio žvejybos laivai, kitoje – prekybiniai laivai, motorlaiviai, jachtos. Lankydamiesi muziejuje, mokiniai sužinojo apie ruonius, jų aplinką, gyvenimo būdą, santykius su gentainiais. Labiausiai mokinius sudomino pagrindiniame baseine įrengtas povandeninis 25 metrų ilgio tunelis. Tai vienas pagrindinių atsinaujinusio akvariumo traukos taškų, leidžiantis pažinti jūros povandeninį pasaulį – virš lankytojų galvų plaukioja eršketai, kurie į Klaipėdą atvežti prieš 15 metų iš Volgos žiočių ir dabar siekia beveik 2 metrų ilgį. Eidami tuneliu gimnazistai pasijuto tarsi po vandeniu ir galėjo iš arti stebėti įspūdingas žuvis. Vėliau buvo apžiūrėta Baltijos jūros ekspozicija, parodų salė, mokiniai užsuko į suvenyrų parduotuvę. Apsilankę Lietuvos Jūrų muziejuje mokiniai galėjo pasitikrinti ekologines žinias ir nors valandai tapti tyrinėtojais. Jie išsiaiškino, kad Tikras jūrininkas žino, kad laive kalbėti apie vėją ar švilpauti – nevalia. Garsus švilpavimas prišaukia nepalankų vėją ir nelaimes. Burlaiviuose vėjas būdavo laikomas maišuose su trim mazgais: norint švelnaus vėjo – atrišamas pirmasis mazgas, o stipraus – visi trys”.

Išvyką vainikavo pasivaikščiojimas Baltijos jūros pakrante. Gražiu pušyno takeliu visi patraukė link Baltijos jūros. Kai kurie vaikai jūrą pamatė pirmą kartą... Jūra, saulė, smėlis, vėjas, debesys ir bangos - štai taip pavasarį atrodo pajūris. Kad ir pavargę, bet kupini įspūdžių ir naujų patirčių, vėlai vakare, mokiniai grįžo namo. Taigi, galima drąsiai teigti, kad projektas Erasmus+ – tai unikali galimybė ieškoti inovatyvių galimybių ugdant jaunąją kartą, padedant jiems pasirinkti profesiją.

 

Istorijos mokytoja Rasa Jachimovičienė,

lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva


Įvertinkite naujieną